MEIOU and Taxes

resursator

Барон
Барон
Imperator: Rome
Герцог
Europa Universalis 4
Барон Stellaris
Сообщения
1,041
Карма
969 25
Всё еще не могу поверить, что его можно было воспринять всерьёз. А плашку "от 1 апреля" я добавил, когда истёк срок годности шутёхи.
 

resursator

Барон
Барон
Imperator: Rome
Герцог
Europa Universalis 4
Барон Stellaris
Сообщения
1,041
Карма
969 25
Скриншот от разработчика (Malorn) по торговле.


>Yummm...trade movement.
 

resursator

Барон
Барон
Imperator: Rome
Герцог
Europa Universalis 4
Барон Stellaris
Сообщения
1,041
Карма
969 25
И ещё немного скринов, но уже по войнам.




>Будущее китая больше не предопределено



>Взгляните на эти потери



>Юань также ещё в игре




>У Zhou было не лучшее время для войны
Сообщения автоматически объединены:
>Эта странная война ZOU-TIA продолжается



>Эти потери... цифры высоки.
 
Последнее редактирование:

resursator

Барон
Барон
Imperator: Rome
Герцог
Europa Universalis 4
Барон Stellaris
Сообщения
1,041
Карма
969 25
Десятый патч. Чексумма: e7ed.
# v2.02.10 Patch
The starting ruler and heir of Brandenburg are now of Bavarian culture.
Adds x shortcut for creating core and claim.
New Startup Screen description for England, Empire of Romans, and Mamluks written by VineFynn.
Fix Cores_on_Westphalia not being increased correctly.
Corrected province names in Russia.
Nahuatl and Inti Countries won't have Hellenic Heirs anymore.
All Instances of religious_rebels have been replaced, which caused a CTD.

NOTUPD: НЕ добавлено в архив на mail.ru, так как в стим апнутую версию не залили /О.о\
 

resursator

Барон
Барон
Imperator: Rome
Герцог
Europa Universalis 4
Барон Stellaris
Сообщения
1,041
Карма
969 25
Похоже, что он не в стиме в том числе из-за того, что у многих пользователей проблема с его запуском. Так что не рекомендую проверять.
 

resursator

Барон
Барон
Imperator: Rome
Герцог
Europa Universalis 4
Барон Stellaris
Сообщения
1,041
Карма
969 25


Итак, я слышал, что торговля важна в Италии ... как думаете, на скриншоте хорошая демонстрация этого? ;-)



Куда мог пойти этот торговый путь на запад? Какие варианты он может предоставить?



Любек ... ОПМ с торговым доходом более чем в 4 дуката... Я уверен, что СРИ будет такой же скучной, как обычно! :D Возможно, что доход от торговли слишком высок, не так ли?



У Любека больше торгового дохода, чем у Англии ... :P

Фландрия ... опасна. И боже мой ... что это за узел ... что это?



Они сказали, что Бенгалия - конечный узел, она будут иметь огромный торговый доход, сказали они, это будет ОП, сказали они. 8-)

Ну, ОП в правильных руках, возможно, а сейчас это просто болото. (Ну, по индийским стандартам).



Я слышал, говорилось что-то о шёлковом пути, было ли это важно или что-то в этом роде ... но мы все знаем, что сухопутная торговля в EU4 слаба ... прааавильно?



Итак, это Босфорский пролив ... было ли это важно для торговли или чего-то ещё?



Ох, боже мой ... похоже на то, что Египет - это своего рода торговый центр или что-то в этом роде. Я уверен, что никто не будет заинтересован в том, чтобы завоевать Египет, чтобы контролировать торговлю в нём или что-то еще, не так ли?

Оригинал
 
Последнее редактирование:

resursator

Барон
Барон
Imperator: Rome
Герцог
Europa Universalis 4
Барон Stellaris
Сообщения
1,041
Карма
969 25
Ещё немного информации о Ереси... Там, по контенту и анонс...
Оригинал от 8 мая, автор @gigau

Прошло уже достаточно времени, и теперь мы можем наконец анонсировать M&T v2.50, также известную как Ересь.

Почему v2.50? Ну, мы чувствуем, что изменения, которые будут представлены в этом посте, достаточно велики, чтобы оправдать что-то большее, чем просто прыжок до версии 2.03. С другой стороны, ряд запланированных изменений все еще не включён, и, в итоге, мы чувствуем, что их недостаточно для v3.00. Отсюда и еретическая нумерация на этот раз.

Этот выпуск включает поддержку EU4 v1.25, а также начальную работу по поддержке новой системы миссий. Помимо поддержки ванили, у нас есть новый контент, переработанные системы, множество исправлений ошибок и множество других изменений для исследований.

Ожидается выпуск открытой беты во время PDXCon. На данный же момент мы предоставили сводку наших самых больших изменений на ваш суд.

Развитие

Использование населения в качестве меры ценности провинции привело к некоторым широко известным проблемам, начиная от завышенных расходов на войну, экстремального желания свободы вассалов, сломанных великих держав и других вопросов по всем направлениям. В Ереси мы разработали собственную динамичную систему развития, основанную на потенциальном доходе, получаемом с местного населения.



Специального взвешивания для определенных типов населения нет, только простой универсальный скаляр для приближения к значениям ванили. Богатство - это богатство, а развитие просто отображает его источник в соответствующих категориях сельского, городского и верхнего классов.

Благодаря этой новой системе мы перебалансировали стоимость варскора, события, связанные с развитием, ограничениями на поставку, различными игровыми переменными и т.д. В качестве дополнительного преимущества: возвращение к развитию должно позволить ИИ понимать значимость провинций с высокой стоимостью в целом, которые, надеюсь, должны помочь им в их завоеваниях и строительстве.

Реальные значения

Теперь, с перешкалированным развитием, остальная проблема заключалась в том, как применять различные результаты или «статы» POPов без использования старой системы разработки. Наше решение основывается на применении новой бинарной системе модификаторов, используемой в версии 2.02, чтобы вводить в игру любые произвольные значения, не полагаясь на фиксированные пороговые значения. Благодаря этому мы полностью переработали статы POPов для вывода значений в двоичном виде из любого базового числа POPов. Это позволяет нам отобразить преимущества 500 POP, 1578 POP, 15675 POP и т.д. Любое их число в любом положительном масштабе может принести пользу вашей стране (прим. перев. до сих пор доход приносили только единицы в 10к человек, что сопоставлялось единице развития).



Чума

С Ересью мы переработали систему чумы для поддержки её спавна в любой части мира. Это означает, что в Китае, Африке, Ближнем Востоке и Северной Африке, Индии и т.д. теперь возможно возникновение очагов заболеваний. Кроме того, мы удалили старую систему болезней для туземцев и вместо этого добавили некоторую поддержку новой системы эпидемий в Новом Свете, по прибытию европейских поселенцев. Новая система иммунитета будет представлять собой отсутствие иммунитета у жителей Нового Света, что обеспечит массовые гибели людей.



Наряду с расширенными спавнами переделано распространение чумы, в частности движение по торговым центрам. Теперь эпидемии будут использовать фактические торговые узлы для перемещения вдоль торговых путей и по всему миру. Поскольку государства мира образуют глобальные торговые империи, риск распространения эпидемий в их сетях будет расти.

Япония и Восточная Азия

Сопровождает выпуска Ереси новая доработка Японии от warial. Основные внутренние конфликты, такие как Период Сэнгоку или Война годов Онин, могут динамически возникать, в то время как главный конфликт между Северным и Южным дворами ожидает в 1356 году. Новые системы субъектов, casus belli, решения, события, улучшение старта и многое другое были добавлены, чтобы обеспечить приятный геймплей в Японии.



Ересь также предлагает большую работу по Китаю и окружающим регионам, включая первоначальную поддержку системы Мандатов, новые типы субъектов, больше контента для гражданских войн, новые решения, события и множество улучшений в настройке Азии в целом.

Нижние Земли

События, связанные с иностранным подчинением Нижних Земель, были переработаны таким образом, чтобы улучшить как игровой процесс, так и исторический исход. После наследования в Бургундии наследник теперь получает несколько субъектов, которые получили автономию, когда умер последний герцог Бургундский. Также есть вероятность заново переопределить регион в качестве нового централизованного субъекта, Семнадцать провинций.



Иностранные владыки, будь то Бургундия, её наследник или другой завоеватель, получат шанс созвать Генеральные Штаты Нидерландов и получить доступ к новым событиям, решениям и бедствиям. Однако они не должны слишком сильно подавлять местных жителей, чтобы они не стали недоволными или даже непокорными ...

Колонизация

Исторически сложилось так, что M&T версии 2.0 и выше не показали хороших результатов с колонизацией. Хотя Ересь и не имеет полной её переделки, она включает в себя значительные изменения, которые по своей сути улучшают опыт колонизации, обеспечивая базовую ценность в колонизации как таковой. Система POPов теперь обрабатывает неколонированные провинции так же, как и стандартные провинции, предварительно устанавливая все данные в день 0. Это означает, что неколонизированные провинции будут расти, поселяться и т.д. в течение игры. Это также гарантирует, что когда провинция будет заселена, все нужные данные уже будут установлены для колонизирующей нации, без места для ошибок.

Помимо этого, эпидемии теперь будут происходить и в неколонированных провинциях, сократив коренное население в Северной и Южной Америке, как только будет установлен первый контакт. Также представлено новое распределение населения для Северной и Южной Америки, используя картографирование плотности и новые оценки для создания более исторического распределения населения. Это позволяет нам также реализовать более реалистичную и историческую систему рождаемости, позволяющую POPам вырасти до более прибыльных уровней. В качестве окончательного толчка к колонизации мы подняли мех, слоновую кость и аналогичные товары из их могил на первый план в 1356 году. Это означает обширную торговлю мехом в Северной Америке, а также в Сибири.



Будущие версии будут включать такие функции, как миграция, переработка продукции и многое другое, как повышение значимости колонизации для доходов страны.

Переработка торговли

Для получения дополнительной информации об этом, лучше всего прочитать откровения malorn в этой теме (прим. перев. переведённые посты: раз, два и три). В целом, короткие пути между узлами были удалены, а торговые маршруты были перерисованы с использованием восстановленных инструментов для EU4. В результате была получена более простая для понимания торговая сеть, которая на самом деле более выгодна, чем старая, сеть с запутанными короткими путями. Замечу также, что здание Торговых Постов теперь может быть построено надлежащим образом вдоль необработанного побережья Африки, помогая Европе перенаправлять торговые потоки до дома.




Ивенты из ваниллы

Ересь также включает более обширное обновление разнообразных ванильных событий. Основной файл случайных событий был в значительной степени переработан полностью, используя новые триггеры и эффекты, добавленные в последних патчах, а также поддержку сословий и лояльности по всем направлениям. Кроме того, многие события разных стран были обновлены, а также множество бедствий и ключевых событий, которые помогут обеспечить плавный и приятный опыт.




Помимо этих фич, у нас есть целый список изменений, контента и исправлений для изучения. Это включает изменение лояльности, ключевые улучшения AI, основные изменения баланса, значительные изменения в различных настройках культур, племена в Ирландии, значимая реорганизация DG (прим. перев. встроенный мод на религию) и многое другое.

Напоследок, вы можете заметить, что система сословий и миграция здесь не были указаны. Мы перевели их на следующий крупный выпуск, v3.0, чтобы получить больше времени на разработку этих массовых изменений основ M&T и POP. Мы благодарим вас за терпение и надеемся, что вам понравится Ересь.
 
Последнее редактирование:

resursator

Барон
Барон
Imperator: Rome
Герцог
Europa Universalis 4
Барон Stellaris
Сообщения
1,041
Карма
969 25
Англоязычные видео-превью версии 2.5



Видео-обзор древ миссий


Страны с уникальными миссиями:

Анжу,
Аквитания,
Арманьяк,
Фуа,
Бурбоны,
Бретонские государства,
Бургундия,
Франция,
Алансон,
Орлеан,
Прованс,
Савойя,
Англия,
Шотландия,
Острова,
Уэльс,
Австрия,
Баварские государства,
Богемия,
Бранденбург,
Любек / Ганза,
Тироль,
Арагон,
Кастилии,
Гранада,
Наварра,
Португалия,
Ирландские миноры,
Флоренция,
Генуя,
Сардиния,
Неаполь,
Венеция,
Дания,
Норвегия,
Швеция,
Империя римлян.

*у некоторых стран (французских миноров, баварцев, ирландцев) одинаковые древа

Оригинал раз, два
 
Последнее редактирование:

resursator

Барон
Барон
Imperator: Rome
Герцог
Europa Universalis 4
Барон Stellaris
Сообщения
1,041
Карма
969 25
Имена собственные - зло. Не знаю, почему у меня в голове anjou переводилось как анжуа. Да и разница с правильным (наверное) вариантом всего в одну букву, что пристали =\
 

resursator

Барон
Барон
Imperator: Rome
Герцог
Europa Universalis 4
Барон Stellaris
Сообщения
1,041
Карма
969 25

Не думаю, что до него очередь дойдёт скоро, если вообще дойдёт. И так хватает мажоров без уников, чтобы всяким гвк миссии раздавать. На момент снятия обзора даже оттоманов не было (к релизу беты, если верить этому утуберу, сделают им).
 

Gimserter

Вольный горожанин
Сообщения
67
Карма
83 9
MEIOU and Taxes Heresy v2.50

скачать

################
# Version 2.5 #
################

[*]Compatibility with the 1.25 patch.
[*]Many vanilla events have been refreshed with support for new mechanics, triggers, effects and modding features.
[*]Estate loyalty hits from many events have been restored through this process, tied into the POP estate system.
[*]A wide assortment of DG refactoring work has been completed, improving performance and reliability.
[*]The English Civil War and French Revolution disasters have been reimplemented, and the War of the Roses refreshed.
[*]Major trade rework, removing shortcuts and adding custom pathing.
[*]Missions have been rebuilt using the new vanilla mission system.

# POP

[*]The Rural, Urban and Upper Population numbers have been replaced with a dynamic development system, calculated after the startup events.
[*]Dynamic development uses literal wealth output to calculate the development values, mapped to the source categories of Rural, Urban and Upper.
[*]Population is now displayed via a modifier for the province, and in the State Estate within the 'Stability and National Quality' interaction.
[*]Replaced all stats from the old population numbers with a 'real values' system, using binary modifiers to apply the effects of any 3 decimal POP value.
[*]Population values are now stored in 1:1000 scale, instead of 1:10000 scale. All core POP statistics have accordingly been rescaled.
[*]Urban Gravity as well is now 1:1000 scale, and all building localisation has been updated to reflect this. Actual effects are the same.
[*]Art power's POP scaling has been reworked to actually be dependent on the literal urban upper class population, instead of the weighting for upper urban. Should result in less overkill art power from great cities.
[*]More Minor Centers of Trade should appear in trade nodes, and a few have lower thresholds. Helps regions like the Silk Road have per-trade node centers.
[*]Province AI should always obey the vast majority of building restrictions, ensuring construction doesnt occur unless all reqs are met.
[*]Temples and Great Temples now provide an urban gravity effect, as well as an art power effect. Should improve their general utility.
[*]Trade power output from buildings has seen some minor rebalancing, to prevent absolute snowballing due to crazy high trade power.
[*]Rebalanced timber production, which should now add a relatively significant value to timber-heavy regions.
[*]Ideal POP is now capped at 2x actual POP, and ideal POP has a floor of 1000 rural POP.

# Colonisation

[*]Removed all old colonial scripts from the game, as a starting point.
[*]Disabled razing colonies, and we politely ask players to not abandon them. Doing so wipes out all province variables, and breaks our systems.
[*]Uncolonised provinces now have all values calculated at startup, to ensure all data is prepared for colonization.
[*]Uncolonised provinces are no longer ignored by major POP systems such as food, ensuring general stability in colonial regions.
[*]Native American removal/Central African removal no longer wipe out all province data, preventing major issues in the late game.
[*]The Americas and Sub-saharan Africa now use density mapping and scripts to calculate the population of both continents. This new data replaces startup POP counts, and allows more realistic Innate Fertility values.
[*]Fur, ivory, fish and pearls have been revived from the province history graveyard, and brought to 1356. North America and Siberia in particular have seen major improvements in trade value as a result.
[*]Added a set of modifiers for the Atlantic Cod, improving trade value in Northeast America and far-north Europe.
[*]Mines are also brought back from the dead, and are able to be discovered by nations using the deposit system. Also added historical silver mines to Mexico using this system.
[*]Colonial Nations can now recieve subsidies from their overlord, inversely funded based on their need. AI should always take this option, and fund their colonies accordingly.
[*]AI can now move their capital without needing infrastructure, allowing colonial nations to properly fix their CE.
[*]Provinces in North/South America will now recieve less unrest when owned by a nation in a different continent. Should ensure new colonies don't revolt immediately before a colonial nation appears.
[*]Tribal provinces in the America's owned by colonisers should now change culture to their overlord when they become lesser nobles (below 20%).

# Setup

[*]Ireland now uses Tribes instead of the old Clan Land setup.
[*]Forming China will no longer remove and readd cores.
[*]Manchu, Korean, Japanese missions expanded.
[*]Each nation forming decision now makes use of province highlight feature.
[*]A new type of subject added to China: Military Commission, representing both early warlords in 1356 start, and territorial princes.
[*]Any Chinese dynasty can now grant peerage to one of the princes, which releases them as a Military Commission in selected area.
[*]Aristocratic, theocratic and Chinese hordes (Yuan) will now have a -4 malus to legitimacy. Each Military Commission give +0.5 legitimacy to offset this.
[*]Countries with Mongol Xingsheng (removable by uniting China, or as Yuan losing) modifier won't be able to embrace institutions.
[*]New Startup screens for Chinese tags.
[*]Decreased the number of Chaldean minorities in Iraq.
[*]Turfan, Hami, Lop provinces received Old Ughur culture to better represent the yet unassimilated remnants of Kingdom of Qocho.
[*]Cores of fallen rebels/dynasties should be now properly removed.
[*]Vietnamese can once again form China.
[*]Expanded Chinese and Mongol namelists.
[*]Reforms and decrees removed from Chinese Empire screen.
[*]The 'Byzantine' part of the Turko-Byzantine group has been expanded to map to the CK2/HIP culture group setup
[*]Persianised Turks (Qashqai, Turkmeni, Azeri, Turkomans) moved to a separate culture group.
[*]Added Persian Azeri, and Udmurt (uncolonised provinces only) cultures. Added Ahom as a culture of Assam monarchs.
[*]Bhutanese and Sikkimese replaced by Bhotiya culture.
[*]Ruler of Ilkhanate is now called Ilkhan (duh).
[*]If Shen is ruled by Wangs when Joseon dynasty is formed, then they get all provinces owned by Joseon as claims.
[*]In case of Namgyal dynasty (supposedly of Xi Xia descend) forming China, they get an option to form Xia first.
[*]If a tag has one of Min, Yue cultures or Jianghuai, then province names will reflect the dialect. (Province renaming can be turned off in game options for those who prefer Putonghua only).
[*]All cultures in Yunnan and Guangxi except for Hani received a revolter tag. Kirgiz received alt-history Qara Qirgiz tag.
[*]A new Chinese dynasty Nan (南) added. Will be preferably chosen by Dai Viet or Rau cultures.
[*]Giedimnai rulers in Russia made Lithuanian culture.
[*]Split off Kabardians from Circassians (tag was already present, so now it should actually appear).
[*]Limited the spread of Circassian culture.
[*]Zhuang get a decision to reform Sawndip, giving small bonus to tech cost in vein of other similar decisions.
[*]Removed Woji tag. Turns out it is likely that they and Udege were the same.
[*]Mandate of Heaven owners will now see Mandate mechanic in game. Mandate rises with stability and conquering provinces in China. It drops through province devastation. Empires which mandate drops below 50 will now start to experience the same debuffs as with Mongol Xingsheng modifier. The modifier remains for vassals and for players without the DLC.

# Plague

[*]The plague system has been completely reworked, using a new province-to-province spread model based on province_event's instead of monthly timers.
[*]A new 'province immunity' variable has been added, measuring how resistant a population is to plague. Immunity works on a -100 to 100 scale, and is added through plague death at 50%. 25% dead would mean 12.5% more immunity.
[*]Native Plagues have been removed from the game, and replaced with some custom triggers and -100 immunity for the new world.
[*]Australia and Oceania will now also have negative immunity
[*]Trade center spread is now based on Trade Nodes, and the actual flow of trade from nation to nation.
[*]Natural places are now also considered minor trade centers, and can experience plague spread.
[*]Province trauma will now be half-applied when plague arrives, with the other half applied later.
[*]Tribal Ratios will now decrease in the America's when plague hits and the owner isn't native.

# Script

[*]Trade goods assignment has been cleaned up and modernised. Should ensure more valuable trade goods are assigned to colonies over time, and in a shorter time frame (~50 years)
[*]Improved Horde breakup events to have more reliable triggers, more dynamism, better government setup, and more chance of occuring
[*]The Estate Loyalty shift system has been repaired and restored, allowing negative shifts to occur again.
[*]The setup scripts for released tags has been completely reworked, ensuring all variables are setup and the estates/state/AI is funded and equipped.
[*]Fixes the event to give Malta to the Knights Hospitalliers, now as a March dependency.
[*]Adds some feature regarding Anjou claims on Naples.
[*]Brandenburg/Poland inheritance events now only fire for AI, instead of annexing players for no reason.
[*]Religious Head Events have been adjusted for Theocratic Countries.
[*]New Info Events that Break down the Calculations for Piety, Church Influence and Papal Authority.
[*]A set of tweaks to the events surrounding the inheritances of Poland and Lithuania. Lithuania now also inherits Trakai when the Polish-Lithuanian Union happens.
[*]Added more rules and limitations to Christian culture flipping in Egypt, the Levant and Iraq, creating a more plausible spread.
[*]In case of Chinese ruler being taken prisoner there is a chance of an event firing which puts another prince on the throne. Once the former Emperor returns he might stage a coup to restore his rule. (based on Tumu Crisis)
[*]If Song is defeated, Han Lin'er will move to a different tag allied with Song.
[*]Unique decisions for Sakha (yes, they have a little bit of flavour) once again available to take.
[*]When Tran Hao of Dai Viet dies and Nhat Kien succeeds an event will fire about the dynasty change to Duong.
[*]Yuan successful event turned into a decision.
[*]Jing'nan revolt events removed.
[*]Chinese states will no longer defect to tag which forms China, but will surrender more easily if beaten in battle.
[*]Forming a tribal marriage with an estate will grant a consort if there's none.

#Japan

[*]Japan gameplay improved with the additions of new events and decision, along with updated historical setup.
[*]Imperial Japan can adopt Chinese government if Confucian and embraced Meritocracy.
[*]During Nanboku-cho period the tags on each side can every 5 years (provided there is no truce with overlord) switch sides to the opposing court.
[*]Great and Lesser nobles instead demanding for privilege, can instead ask for a vassal to be released.
[*]Ryukyu starts confined to Okinawa with a nasty autonomy increasing province modifier representing split into 3 kingdoms. The modifier can be removed by increasing centralisation.
[*]Ryukyu can expand into other islands by decision to send military or diplomatic missions. Alternatively they can get Exploration/Expansion ideas. The decision is also available to an independent ruler of Satuma.
[*]A Japanese state with high centralisation can enact a decision which allows for turning daimyo subjects into Domains, which cannot start wars with their neighbours.
[*]Japanese tags cannot ally with non-Japanese powers during the periods of civil wars.
[*]Added a peace option to turn enemy into a Daimyo instead of normal vassal. Can be targeted only against tags with Japanese Monarchy.
[*]Subjects of Japan or Shogun can ask to be granted a title of Kanrei. While there can be multiple tags with the appointment, only one tag will be given Kanrei title. After the death of the holder it will pass to the next eligible tag.
[*]Subjects of Japan or Shogun can ask to be granted a title of Tandai. There are Kyushu, Chugoku, Shikoku, Ou (merged O and U Tandai titles) Tandai to choose, depending on the capital location.
[*]Shogun can try to usurp Emperorship by first making himself a retired Emperor. Vassals might rebels if this occurs. If successful then on the Shogun's death the successor will proclaim himself the new Emperor.
[*]An independent Daimyo who controls Imperial Capital (Kyoto at the game start), can ask the Emperor to move capital to Daimyo's. (Ouchi tried this in RL)
[*]Daimyo have very high base LD. Granting them Tandai or Kanrei title decreases it considerably.
[*]Added Asakura and Koto tags.
[*]If a dynasty change occurs, then the dynasty is changed to conform to the tag.
[*]Any tag of Japanese culture which owns 60 provices in Japan can form Japan on embracement of Enlightenment.
[*]If a regency occurs in uncentralised Shogunate Kanrei has an option to replace Shogun with his own candidate, which vassalizes the Shogun to Kanrei along with all Daimyo. Other Daimyo can contest this choice through war. If they win war, then Shogun is restored and vassalized by the winning Daimyo. (Onin war)
[*]If the battle of Shoguns remains indecisive for 5 years then Sengoku Jidai begins. All tags vassal to Shogun can then declare independence without war. The period ends when a new Shogunate is proclaimed.
[*]Sengoku Jidai period can also be triggered by warfare over Kanrei position.
[*]Fellow Daimyo vassals can declare war on each other only when they have a core or claim on each other.
[*]Daimyo can declare war on Daimyo subject to a different overlord without claim or core.
[*]Overlord doesn't protect Daimyo in wars, but Daimyo join wars.
[*]Non-Japanese tags cannot declare wars on Daimyo.
[*]Some provinces get modifiers representing smaller clans or Kokujins. Those can be removed when a tag has 30 centralisation and has less than 30 autonomy in the province in question.
[*]Kakizaki clan appears in 1356 as a modifier and care in Mutsu province. On modifier being removed, if Kakizaki clan doesn't exist and Osamanpet is empty, then Kakizaki clan appears as a subject of Shogunate/Emperor in Hokkaido.
[*]If Kakizaki clan exists on the map, but Hokkaido is empty, then a random non-extant Japanese tag will appear in Osamanpet.


# HRE

[*]Significantly improved AI of HRE defense system: AI will contribute more or less depending on military strength of the attacking vs. defending alliance.
[*]Added Charles IV starting personalities to reflect his historical importance for Bohemia and the empire.
[*]Added generic HRE missions for all HRE monarchies.
[*]Added an event chain to simulate the threat of Luxembourg intervention in the Flemish-Brabantian war in 1356.
[*]Added an event chain to simulate the rise of Sforza in Milano and the return of the monarchy from the ambrosian republic.
[*]Minor rebalancing of voting pattern of electors to give more mali to smaller nations, but less boni to larger ones (should prevent OPM emperors, while enabling medium sized emperors)


# Low Countries

[*]Low Countries gameplay improved with tweaks to Burgundian Inheritance, and addition of a new tag with many events and decisions. Dutch War of Independence also changed, with Netherlands being the defender in the war among other changes.
[*]Changes to the Burgundian Inheritance outcome: France chooses between trying to get the inheritance or immediately getting the French provinces. Inheritor now obtains many subjects as 'Rebellious Subjugated Vassals'.
[*]Added Seventeen Provinces (SVP) tag.
[*]Added decision to create SVP, it can be taken by Inheritor or another country who has subjects in the Low Countries. Created as a 'Rebellious Subjugated Vassal', which require subjugations to be annexed.
[*]SVP creator, Burgundy or another country with enough directly controlled provinces in the Low Countries can access new events and decisions related to the Estates-General of the Netherlands.
[*]Added decisions for demanding tax and manpower from the Estates-General.
[*]Added decision for creating inquisition in the Low Countries.
[*]Estates-General of the Netherlands has three levels, each level decreases autonomy, increases tax and manpower recieved, and decreases the chance of rejecting subjugation.
[*]Added decision to increase Estates-General level.
[*]Added flavor events for overlord of SVP/Estates-General.
[*]Added 'Beeldenstorm' disaster for the overlord of SVP.
[*]Dutch Revolt completely rewamped. It now requires the creation of Estates-General of the Netherlands. Chances of revolt based on the actions of the overlord, e.g. demanding taxes, manpower, religious conversion, centralization attempts.
[*]Netherlands is now the defender in the Dutch War or Independence and can call in allies.


# Papal State

[*]The Roman Territories is now a unique subject type called "Roman Territorie".
[*]Reconquer Papal State Decision now always cedes neighboring provinces if possible.
[*]If a ceded province from the Reconquer Papal State decision has a core from the Papal Territorie, but not Papal State, then a core construction will be automatically started.
[*]Added ruler cultures for all popes in the history file.
[*]Popes now get a different culture. During the Avignon Papacy, they are mostly French, afterwards Italien.
[*]Sanction Monopoly Curia Interaction has been deactivated.


# Miscellaneous
[*]Uncolonised provinces in Turkmenistan and Russia will now properly receive trade goods.
[*]Changed a lot of north german province and city names to Platt equivalents.
[*]Adds two missing Bikaner oasis routes in the Thar desert.
[*]Some farmalnds in China and Southern India turned in to floodplains.
[*]Opened up Changthang and Karakoram passes.
[*]Muslim nations can no longer form the Spanish Nation.
 

resursator

Барон
Барон
Imperator: Rome
Герцог
Europa Universalis 4
Барон Stellaris
Сообщения
1,041
Карма
969 25
MEIOU 2.50 open beta 2. Чексумма: 7203. (Рекомендуется начать новую игру)
# v2.50 Open Beta 2 (New Game is highly recommended)
Fixed a critical CTD due to PDX custom diplo actions, restoring the v2.02 decision based system (with a refresh and fixes).
Added plague spread in uncolonised, reducing the number of plagues required to increase immunity in the new world.
Nerfed privilege demands, and revised the script to prevent spam and to ensure variable cleanup.
Fixed excessive and broken POP growth and urban saturation, causing overkill everything and breaking balance.
Nerfed rural production income by 30%, and increased urban production income by 20%.
Increased the autonomy of 1356 starting governments.
Added two new tiers of autonomy privileges, min autonomy to the privileges, and redistributed autonomy privileges across the world.
Major trade power rework/rebalance. Trade buildings use a 'slot' system like urban production, and trade modifiers across the board have been reworked. Less base, more modifiers.
Removed the military harbour from Constantinople, naval limit was unrepresentative with it.
Add a random chance to plague's spawning at different immunity levels, increasing the chance of a plague somewhere other than Europe.
Completely rewrote the timing/execution of the provincial stat system, with the effects now run every 4 months of the year on a regular interval.
Added a GUI to change the rate of colonial subsidies, as well as more information about how they work.
Fixed freeze on deposing Shogun as Kanrei.
Fixes the misplaced port in Scotland.
Timber production has been nerfed and revised, ensuring mid game Timber doesnt spiral out of control.
Prevent inheriting crazy treasury sums from subjects on annexing, and optimised the calc to do so.
Reduced the lag spike of the startup court/uni calc.
Revised the Fez setup, ensuring the state is in the historical anarchy it endured, allowing new tags to form.
Revised Anatolia setup slightly, with a more decentralised Eretna and various fixes.
Prevented Trans-sahara alliances between major powers, and prevented a possible Mali-Kanem Bornu axis.
Added cleanup support for misc expenses modifiers on province owner change, prevented rediculous maintenance costs.
Prevented desync's in the loyalty display for estates.
Fixed one of Brandenburg's missions adding a core to a random province, causing spam events.
Fixed the theme system decision never going away.
Hosokawa starts with the first mission completed.
Shogun can no longer demand Seppuku.
Fixes Sri Lankan areas.
Impressive Diplomacy generic mission will check for any court level above 4, instead of just 4.
Colnise Central Africa mission won't check for colonies in Falklands.
Venetian Crimea mission won't check for Wasteland in Siberia.
Sicilian Conquer Lazio mission won't check for sea province.
Japanese CBs should now correctly apply AE and cost modifiers.
Removed leftover harbour from Ard Mhacha.
Fixed port in Antioch.
Player won't switch tags into Kakizaki anymore.
Turned off release vassal war demand from Japanese CBs.
Fixed the 'assimilate the princpality of terento' to correctly remove the modifier and avoid AI to spend their DIP points endlessly.
Fixed missions giving explorers, which prevented the decision to start early colonialization for portugal.
Fixed some misleading tooltips and localization in colonial missions.
Fixed Moskva geography province modifier localization.
Fixed Loop in britanny flavour events, which caused event spam of war declarations.
Meitoku Treaty added. If Ashikaga fail to decisively defeat Japan (by occupying Yoshino), then there is a chance for Southern Court to resurface and Nanbokucho period to restart.
Victorious Emperor received an additional decision to limit the power of Shugo. All tags which are not ruled by Kami will receive a malus to their autonomy in provinces. After reaching 100 autonomy a province will switch to Emperor (mtth 1 year). Shugo has an ability to contest the decision, but doing so will grant CB to all Kami and Emperor on that province.
Limiting power to Shugo will grant them a decision to declare independence. AI won't do it unless they have 100% Libery Desire.
Fixed the Yuan Emperor of China loop.
Adjusted Burgundy eclipse french rule decision to the new development system (to 175 Development from 300 POP).
Fixed military ports only provinces getting instant CE.
Prevent mission block of castillian missions, when iberian union is fired before the second mission is achieved.
Removed Majapajit cores on uncolonized provinces and replaced them with permanent claims (to prevent prestige loss and still reflect their historical claims on the area).
Fixed eastern harem event. Rebalanced stat chances a bit. Make all heirs male and make stats non visible.
Fixed crash caused by vanilla asian_missions.
Added mission tree for republics in the HRE.
Prevent AI spamming the Plague Doctors decision, and never actually using it.
Enabled a basic form of 'Burgher Crisis' for the plague events, with either a privilege demand, or civil unrest.
Added an estuary modifier to Paris, to help it get a trade center.
Rebalanced merchant governments and republic factions to boost the trade power of Genoa/Venice.
Added Uni student income and upper naval limit to Upper dev, and capped Upper dev at ((Rural dev + Urban dev) - 1).
Minor nerf to AE values.
Fixed uncolonised plague modifier removal.
Nerfed Hungary, with more privileges to represent their nobility's power.
Fixed administrative oversight interaction when building canals. Wasn't accounting properly for country size which lead to very inflated costs.
Nerfed the effect of high loyality on estates demanding priviliges more quickly, but now they demand quicker based on their weight.
Made the random component of the yearly progress of increase towards privilige demand closer to the mean.
Favours that used to increase progress towards privilige demand by 10% now do so by 5%.
Giving out a privilige now resets the progress towards privilige demand for that estate. Avoids having a demand after just having giving one and makes its use more appealing.
Tweakes the tribal setup in Northwest Africa, using tribal minorities and preset score more.
Disables cores for Charasmatic Sufi's, until someone can figure out how this mechanic can work better.
Fixes startup sailors not being recalculated like manpower.
Enables scutage for Colonial Nations.
Fixes the Count Palatine reformation decisions.
Fixes the Long Island Sound wasteland preventing some ports.
Royal Marriages of Orthodox and non-Orthodox Countries are now also allowed, if the two Countries Border each through a Vassal.
Some Alliance Restrictions are now also lifted, if the two Countries Border each other indirectly through a Vassal.
Hides the trade_post button as it currently causes a crash when hovering over it.
 

resursator

Барон
Барон
Imperator: Rome
Герцог
Europa Universalis 4
Барон Stellaris
Сообщения
1,041
Карма
969 25
Первый патч ко второй версии открытой беты. Ставить поверх второй версии открытой беты. Чексумма: d684.

# v2.50 Open Beta 2 - Patch 1
Japanese monarchies can no longer create tributaries.
Adds a failsafe in case of Meitoku treaty releasing Japan as vassal (why the hell it does that I don't know - Warial).
Adds back button for Custom Nations (not fully supported though).
Fixes the localisation of the culture shift event.
Rural income slightly increased, still lower then original.
AI peace logic involving time reworked a bit, AI may be more willing to back out earlier.
AI peace logic no longer values capitals...because why would they?
Massive changes to WE, to prevent a paradox made infinity war bug with peace willingness.
Reduces professionalism decay slightly.
Minor changes to HRE voting patterns.
Fixes nation formation loop Illyria -> Serbia -> Illyria -> Serbia for unlimited prestige.
Fixes muslim harem decision, which could be exploited for infinite legitimacy.
Prevent gated HRE missions for electors.
Adjusts Netherlands Constitutionalism event, which gave absolute monarchy/republic 200 years before its unlocked by tech. Reduced to 50 years.
Fixes localisation of naval harbour lvl 4 (said +130% trade power, while only giving +10%).
Fixes localisation of Pragmatic Sanction event.
Development thresholds adjusted downward.
Dutch Low Countries moved to the German superregion.
Fixes strait of Kerch giving no boni.
Fixes province interactions, which allowed building roads, forts, canals without having the manpower actually available.
Removes unsolvable vanilla generic missions.
Fixes eduction change event displaying increase/decrease values from court changes.
Adjusts CN modifier treshholds to development system.
Readds/adjusts a number of fantasy tags idea groups (thanks to MegaX)
Production Skill gain from nearby production centers is now properly displayed.
Urban good country modifiers are now removed, if no province produces them anymore.
England can now declare war of the Kingdom of the Isles if independent during the Hundred Years' War.
WE decay during peacetime increased.
Several trade node changes, Manchuria, North Baltic, mostly.
Trade power penalty for collecting in 'wrong' trade node increased slightly.
Fort build costs reduced quite a bit, forts now give supply limit to the province they are in.
Knowledge sharing nerfed massively to be in line with other sources of gain.
Makes AI more willing to consider revoking in good conditions, and more aware of what good conditions look like.
Mission to unite (and form) Britanny now requires direct ownership of all Britanny.
Deactivated the duplicate "The Flemish Inheritance" Event which hinderd burgundian expansion in the Lowlands.
Annexing a vassal no longer spikes LD upward.
Adds some ice in wastelands and on sea, courtesy of Maiya78.
 
Сверху