MEIOU and Taxes

resursator

Барон
Барон
Imperator: Rome
Герцог
Europa Universalis 4
Барон Stellaris
Сообщения
1,114
Карма
1,062 27
#1
Энциклопедия - Обсуждение

MEIOU and Taxes является глобальной модификацией Europa Universalis 4, развивается, обновляется и поддерживается командой M&T.
M&T
расширяет возможности оригинальной EU4. В моде добавлено более тысячи новых провинций и сотни новых стран. Практически каждый аспект оригинала был либо значительно переработан либо полностью переделан с нуля:
  • Полторы тысячи новых провинций
  • Пятьсот лет истории (1356-1856)
  • Перерисованы графика и карта
  • Свой музыкальный ряд
  • Переделана религия с модом Dei Gratia
  • Новая торговая система
  • Новая система интеграции субъектов
Подробная информация по моду:
Дневники разработчиков:
Dei Gratia
Dei Gratia — мод, посвященный религии в эпоху веры и рассудка.
Serenissima Italia
Serenissima Italia — мод, посвященный доработке всего Итальянского региона. Его цель — сделать игру за итальянские государства более вдумчивой, глубокой и исторически достоверной.
Pax Sinica
Целью мода является улучшение игры за Мин благодаря развитию системы его фракций. Повышает значимость Китая и его соседей, чтобы сделать этот регион более исторически правдоподобным.
Другие моды
  • East Asian Advisor Portraits за авторством Koramei
  • More Shipnames Mod за авторством Hamaja
  • The Riches of Africa за авторством Hellwyr
  • Translucent Colored Mapmodes за авторством Negi
  • Historical Events Extended за авторством Voffvoohunden
  • Purple Phoenix Arise за авторством Dorimi, Myrkul, Shnipe, and Inimucus
  • Divide et Imperia за авторством Einfall
  • Additional Titles and Governments за авторством Kaigon
  • Medieval Universalis за авторством Tunch Khan
  • Lex Talonius II за авторством jnt.mullen


Принципы и механики
Правила Реформации.
Авторы говорят следующее:
«Время от времени игроки спрашивают как работает Реформация. Мы ограничиваемся простыми фразами, потому что на самом деле правда сложна. Наша принцип заключается в том, что мы хотим брать за основу настоящие исторические события и их последствия, разбираться в причинах и на основе этого знания создавать ивенты и механики, которые могут применяться в любых игровых странах, соответствующие тем же условиям, что и были в реальности. По этой причине Голландия не гарантировано станет кальвинистской, Англия протестантской, а Испания не обязательно останется католической! Однако пока они не радикально отклоняются от реальной истории — скажем, Англия выигрывает Столетнюю войну, Нидерланды не переходят под контроль другой державы — вы скорее всего (но не всегда!) получите исторические результаты. Как это работает? Система сложная, но упрощенно её можно разбить на несколько правил. Каждое основано на опыте различных стран во время Реформации, от Неаполя до Ирландии и от Испании до Венгрии. Все вместе они достигают правдоподобных, но динамичных результатов... и странных игр, да. Можно наблюдать католическую Швецию и протестантскую Италию. Мы пытаемся избегать такого развития событий, но не хотим ограничивать действия ИИ, так что иногда вы будете получать странные результаты (тем не менее имеющие смысл)».
Распространение гуманизма и коррупция в церкви
Страны, расположенные близко к Риму или имеющих общие границы с мусульманскими странами предпочитают оставаться приверженцами католицизма.
95 тезисов и печатный пресс
Провинции и страны,имеющие общую культуру или расположенные в одном регионе с родиной Реформации, склонны к протестанству.
Обращение к (немецкому) дворянству
Большинство стран не обращаются в протестанство пока не закончат крестьянские войны.
Концентрация власти
Провинции с государственной культурой охотно последуют примеру своего правителя в выборе веры.
Рождение национализма
Провинции, не принадлежащие к государственной культуре, и те, которые не имеют сухопутной связи с вашей столицей, скорее всего, будут настроены против вас, независимо от того, какую религию вы выберете.
Церковный Божий суд
Провинции занятые еретиками склонны принимать кальвинизм.
Радикальная Реформация
Когда страны выступают с гонениями на умеренных протестантов, то вместо них появляются радикальные кальвинисты.
Скачок веры или Великий Эксперимент
Мелкие страны, и особенно с республики, охотнее предпочтут протестанство в отличие от крупных государств.

Новые механики
Много новых модификаторов, представляющие специфические статусы вашей страны, включая владение святыми землями для вашей религии, уровень централизации, дающий как недостатки, так и преимущества при высоком и низком показателях.
Полностью переработанная система развития, основанная на факторах, влияющих на вашу нацию (политики, здания, войны, стабильность и базовые бонусы развития).
Для восточных, турецких, мусульманских и индийских технических групп введена новая механика вестернизации. - *требует проверки (прим. переводчика)
Новые и переработанные религии с Dei Gratia, новый крестовый поход, механика Папства и механика Реформации.
Военный динамизм, позволяющий при определённых условиях захватить провинции во время войны, если она складывается удачно (корки, Китай, Османы).
Механизм эффективности коммуникации, который влияет на модификаторы местной автономии. Показывает насколько силён контроль госаппарата над страной.

Частично изменённые механики
Закоривание: Процесс закоривания состоит из двух частей — сначала за небольшое количество административных очков но в течении продолжительного времени, затем повторно, но без затрат времени. Национализация невозможна при действии в провинции модификатора "Военная администрация".
Колонизация намного медленнее, но происходит на большей территории сразу.
Много-много новых групп нацидей, включая группы продвинутых идей и группы идей, требующие условия для принятия.
Значительно меньшее число стейтов чем в оригинальной EU4, чтобы продемонстрировать сложности управления большой империей.

В — Моды перестают запускаться как только Парадоксы выкатывают свежий патч. Что делать?
О — Во время ожидания обновления мода, Вы можете в Стиме в свойствах EU на вкладке бета-версии выставить предыдущий патч.

В — Для игры мне понадобятся какие-либо DLC?
О — Нет.

В — Я пробовал поиграть в этот мод пару лет назад, но он тормозил. Что-то поменялось с тех пор?
О —Благодаря обновлениям движка Клаузевиц и лучшей оптимизации FPS значительно увеличился на большинстве машин.

В — Могу я играть только с графическими изменениями и новой картой?
О — Нет. Но если у Вас проблемы с производительностью, то Вы можете частично отключить Dei Gratia и получите прирост до 10% FPS.

В — Должен ли я устанавливать патч совместимости, если у меня есть определенный DLC?
О — Не обязательно. Эти совместимости заменяют модели юнитов на карте, используйте их только в том случае, если активированы связанные вспомогательные модели.
  1. Население. В каждой провинции определенное число людей, будь то крестьяне (производят пищу), горожане (производство товаров) и высший класс (искусство, аристократия).
  2. Производство. Теперь в отдельно взятой провинции всегда производится ресурсы (еда, древесина, и т.п.), возможно наличие ископаемых ресурсов (железо, медь, и т.п.), привычные товары (ткань, одежда и т.п.) и возможно наладить производство какого-либо ресурса "второго уровня" (например, драгоценности, бумага).
  3. Торговля. В игре остались провинции с природными бонусами к торговле (устье рек, пролив Босфора), а центры торговли больше не привязаны к какой-либо провинции. Так, в одном торговом узле может быть крупный центр торговли и несколько малых, и эти бонусы могут перемещаться в более богатые города, если таковые появятся. Также добавлены центры производства и центры искусств, которые также могут перемещаться.
  4. Сословия. Теперь монарх не может по желанию левой пятки выдавать провинции тем или иным сословиям. Первоначально земли "розданы" определенным сословиям, и у них может быть свой набор привилегий, в зависимости от страны. В процессе игры, как правило, торговые провинции переходят под контроль горожан (если в провинции достаточно велик процент городского населения и у него накоплены деньги), а провинции с большим процентом крестьян будут находиться у дворян (которые поделены на два классы, высшее дворянство и низшее). Если дворяне в вашей стране распространены - у них можно будет получать войска во время войн, горожане же дают бонусы к торговле и строят здания для торговли/производства (и с них также можно выкачивать деньги).
  5. Разумеется, переработана карта мира в сторону большей детализации.
  6. И игра с модом более прожорлива по ресурсам.

Ссылки:
Раздел мода на плазе.
Тема на плазе, куда выкладываются последние версии.
Коллекция модов в мастерской стима.
MEIOU 2.50. Чексумма ba76
Архив на mail.ru.
 
Последнее редактирование:

resursator

Барон
Барон
Imperator: Rome
Герцог
Europa Universalis 4
Барон Stellaris
Сообщения
1,114
Карма
1,062 27
Имена собственные - зло. Не знаю, почему у меня в голове anjou переводилось как анжуа. Да и разница с правильным (наверное) вариантом всего в одну букву, что пристали =\
 

resursator

Барон
Барон
Imperator: Rome
Герцог
Europa Universalis 4
Барон Stellaris
Сообщения
1,114
Карма
1,062 27

Не думаю, что до него очередь дойдёт скоро, если вообще дойдёт. И так хватает мажоров без уников, чтобы всяким гвк миссии раздавать. На момент снятия обзора даже оттоманов не было (к релизу беты, если верить этому утуберу, сделают им).
 

Gimserter

Дворянин
Барон
Crusader Kings 2
Сообщения
97
Карма
118 13
MEIOU and Taxes Heresy v2.50

скачать

################
# Version 2.5 #
################

[*]Compatibility with the 1.25 patch.
[*]Many vanilla events have been refreshed with support for new mechanics, triggers, effects and modding features.
[*]Estate loyalty hits from many events have been restored through this process, tied into the POP estate system.
[*]A wide assortment of DG refactoring work has been completed, improving performance and reliability.
[*]The English Civil War and French Revolution disasters have been reimplemented, and the War of the Roses refreshed.
[*]Major trade rework, removing shortcuts and adding custom pathing.
[*]Missions have been rebuilt using the new vanilla mission system.

# POP

[*]The Rural, Urban and Upper Population numbers have been replaced with a dynamic development system, calculated after the startup events.
[*]Dynamic development uses literal wealth output to calculate the development values, mapped to the source categories of Rural, Urban and Upper.
[*]Population is now displayed via a modifier for the province, and in the State Estate within the 'Stability and National Quality' interaction.
[*]Replaced all stats from the old population numbers with a 'real values' system, using binary modifiers to apply the effects of any 3 decimal POP value.
[*]Population values are now stored in 1:1000 scale, instead of 1:10000 scale. All core POP statistics have accordingly been rescaled.
[*]Urban Gravity as well is now 1:1000 scale, and all building localisation has been updated to reflect this. Actual effects are the same.
[*]Art power's POP scaling has been reworked to actually be dependent on the literal urban upper class population, instead of the weighting for upper urban. Should result in less overkill art power from great cities.
[*]More Minor Centers of Trade should appear in trade nodes, and a few have lower thresholds. Helps regions like the Silk Road have per-trade node centers.
[*]Province AI should always obey the vast majority of building restrictions, ensuring construction doesnt occur unless all reqs are met.
[*]Temples and Great Temples now provide an urban gravity effect, as well as an art power effect. Should improve their general utility.
[*]Trade power output from buildings has seen some minor rebalancing, to prevent absolute snowballing due to crazy high trade power.
[*]Rebalanced timber production, which should now add a relatively significant value to timber-heavy regions.
[*]Ideal POP is now capped at 2x actual POP, and ideal POP has a floor of 1000 rural POP.

# Colonisation

[*]Removed all old colonial scripts from the game, as a starting point.
[*]Disabled razing colonies, and we politely ask players to not abandon them. Doing so wipes out all province variables, and breaks our systems.
[*]Uncolonised provinces now have all values calculated at startup, to ensure all data is prepared for colonization.
[*]Uncolonised provinces are no longer ignored by major POP systems such as food, ensuring general stability in colonial regions.
[*]Native American removal/Central African removal no longer wipe out all province data, preventing major issues in the late game.
[*]The Americas and Sub-saharan Africa now use density mapping and scripts to calculate the population of both continents. This new data replaces startup POP counts, and allows more realistic Innate Fertility values.
[*]Fur, ivory, fish and pearls have been revived from the province history graveyard, and brought to 1356. North America and Siberia in particular have seen major improvements in trade value as a result.
[*]Added a set of modifiers for the Atlantic Cod, improving trade value in Northeast America and far-north Europe.
[*]Mines are also brought back from the dead, and are able to be discovered by nations using the deposit system. Also added historical silver mines to Mexico using this system.
[*]Colonial Nations can now recieve subsidies from their overlord, inversely funded based on their need. AI should always take this option, and fund their colonies accordingly.
[*]AI can now move their capital without needing infrastructure, allowing colonial nations to properly fix their CE.
[*]Provinces in North/South America will now recieve less unrest when owned by a nation in a different continent. Should ensure new colonies don't revolt immediately before a colonial nation appears.
[*]Tribal provinces in the America's owned by colonisers should now change culture to their overlord when they become lesser nobles (below 20%).

# Setup

[*]Ireland now uses Tribes instead of the old Clan Land setup.
[*]Forming China will no longer remove and readd cores.
[*]Manchu, Korean, Japanese missions expanded.
[*]Each nation forming decision now makes use of province highlight feature.
[*]A new type of subject added to China: Military Commission, representing both early warlords in 1356 start, and territorial princes.
[*]Any Chinese dynasty can now grant peerage to one of the princes, which releases them as a Military Commission in selected area.
[*]Aristocratic, theocratic and Chinese hordes (Yuan) will now have a -4 malus to legitimacy. Each Military Commission give +0.5 legitimacy to offset this.
[*]Countries with Mongol Xingsheng (removable by uniting China, or as Yuan losing) modifier won't be able to embrace institutions.
[*]New Startup screens for Chinese tags.
[*]Decreased the number of Chaldean minorities in Iraq.
[*]Turfan, Hami, Lop provinces received Old Ughur culture to better represent the yet unassimilated remnants of Kingdom of Qocho.
[*]Cores of fallen rebels/dynasties should be now properly removed.
[*]Vietnamese can once again form China.
[*]Expanded Chinese and Mongol namelists.
[*]Reforms and decrees removed from Chinese Empire screen.
[*]The 'Byzantine' part of the Turko-Byzantine group has been expanded to map to the CK2/HIP culture group setup
[*]Persianised Turks (Qashqai, Turkmeni, Azeri, Turkomans) moved to a separate culture group.
[*]Added Persian Azeri, and Udmurt (uncolonised provinces only) cultures. Added Ahom as a culture of Assam monarchs.
[*]Bhutanese and Sikkimese replaced by Bhotiya culture.
[*]Ruler of Ilkhanate is now called Ilkhan (duh).
[*]If Shen is ruled by Wangs when Joseon dynasty is formed, then they get all provinces owned by Joseon as claims.
[*]In case of Namgyal dynasty (supposedly of Xi Xia descend) forming China, they get an option to form Xia first.
[*]If a tag has one of Min, Yue cultures or Jianghuai, then province names will reflect the dialect. (Province renaming can be turned off in game options for those who prefer Putonghua only).
[*]All cultures in Yunnan and Guangxi except for Hani received a revolter tag. Kirgiz received alt-history Qara Qirgiz tag.
[*]A new Chinese dynasty Nan (南) added. Will be preferably chosen by Dai Viet or Rau cultures.
[*]Giedimnai rulers in Russia made Lithuanian culture.
[*]Split off Kabardians from Circassians (tag was already present, so now it should actually appear).
[*]Limited the spread of Circassian culture.
[*]Zhuang get a decision to reform Sawndip, giving small bonus to tech cost in vein of other similar decisions.
[*]Removed Woji tag. Turns out it is likely that they and Udege were the same.
[*]Mandate of Heaven owners will now see Mandate mechanic in game. Mandate rises with stability and conquering provinces in China. It drops through province devastation. Empires which mandate drops below 50 will now start to experience the same debuffs as with Mongol Xingsheng modifier. The modifier remains for vassals and for players without the DLC.

# Plague

[*]The plague system has been completely reworked, using a new province-to-province spread model based on province_event's instead of monthly timers.
[*]A new 'province immunity' variable has been added, measuring how resistant a population is to plague. Immunity works on a -100 to 100 scale, and is added through plague death at 50%. 25% dead would mean 12.5% more immunity.
[*]Native Plagues have been removed from the game, and replaced with some custom triggers and -100 immunity for the new world.
[*]Australia and Oceania will now also have negative immunity
[*]Trade center spread is now based on Trade Nodes, and the actual flow of trade from nation to nation.
[*]Natural places are now also considered minor trade centers, and can experience plague spread.
[*]Province trauma will now be half-applied when plague arrives, with the other half applied later.
[*]Tribal Ratios will now decrease in the America's when plague hits and the owner isn't native.

# Script

[*]Trade goods assignment has been cleaned up and modernised. Should ensure more valuable trade goods are assigned to colonies over time, and in a shorter time frame (~50 years)
[*]Improved Horde breakup events to have more reliable triggers, more dynamism, better government setup, and more chance of occuring
[*]The Estate Loyalty shift system has been repaired and restored, allowing negative shifts to occur again.
[*]The setup scripts for released tags has been completely reworked, ensuring all variables are setup and the estates/state/AI is funded and equipped.
[*]Fixes the event to give Malta to the Knights Hospitalliers, now as a March dependency.
[*]Adds some feature regarding Anjou claims on Naples.
[*]Brandenburg/Poland inheritance events now only fire for AI, instead of annexing players for no reason.
[*]Religious Head Events have been adjusted for Theocratic Countries.
[*]New Info Events that Break down the Calculations for Piety, Church Influence and Papal Authority.
[*]A set of tweaks to the events surrounding the inheritances of Poland and Lithuania. Lithuania now also inherits Trakai when the Polish-Lithuanian Union happens.
[*]Added more rules and limitations to Christian culture flipping in Egypt, the Levant and Iraq, creating a more plausible spread.
[*]In case of Chinese ruler being taken prisoner there is a chance of an event firing which puts another prince on the throne. Once the former Emperor returns he might stage a coup to restore his rule. (based on Tumu Crisis)
[*]If Song is defeated, Han Lin'er will move to a different tag allied with Song.
[*]Unique decisions for Sakha (yes, they have a little bit of flavour) once again available to take.
[*]When Tran Hao of Dai Viet dies and Nhat Kien succeeds an event will fire about the dynasty change to Duong.
[*]Yuan successful event turned into a decision.
[*]Jing'nan revolt events removed.
[*]Chinese states will no longer defect to tag which forms China, but will surrender more easily if beaten in battle.
[*]Forming a tribal marriage with an estate will grant a consort if there's none.

#Japan

[*]Japan gameplay improved with the additions of new events and decision, along with updated historical setup.
[*]Imperial Japan can adopt Chinese government if Confucian and embraced Meritocracy.
[*]During Nanboku-cho period the tags on each side can every 5 years (provided there is no truce with overlord) switch sides to the opposing court.
[*]Great and Lesser nobles instead demanding for privilege, can instead ask for a vassal to be released.
[*]Ryukyu starts confined to Okinawa with a nasty autonomy increasing province modifier representing split into 3 kingdoms. The modifier can be removed by increasing centralisation.
[*]Ryukyu can expand into other islands by decision to send military or diplomatic missions. Alternatively they can get Exploration/Expansion ideas. The decision is also available to an independent ruler of Satuma.
[*]A Japanese state with high centralisation can enact a decision which allows for turning daimyo subjects into Domains, which cannot start wars with their neighbours.
[*]Japanese tags cannot ally with non-Japanese powers during the periods of civil wars.
[*]Added a peace option to turn enemy into a Daimyo instead of normal vassal. Can be targeted only against tags with Japanese Monarchy.
[*]Subjects of Japan or Shogun can ask to be granted a title of Kanrei. While there can be multiple tags with the appointment, only one tag will be given Kanrei title. After the death of the holder it will pass to the next eligible tag.
[*]Subjects of Japan or Shogun can ask to be granted a title of Tandai. There are Kyushu, Chugoku, Shikoku, Ou (merged O and U Tandai titles) Tandai to choose, depending on the capital location.
[*]Shogun can try to usurp Emperorship by first making himself a retired Emperor. Vassals might rebels if this occurs. If successful then on the Shogun's death the successor will proclaim himself the new Emperor.
[*]An independent Daimyo who controls Imperial Capital (Kyoto at the game start), can ask the Emperor to move capital to Daimyo's. (Ouchi tried this in RL)
[*]Daimyo have very high base LD. Granting them Tandai or Kanrei title decreases it considerably.
[*]Added Asakura and Koto tags.
[*]If a dynasty change occurs, then the dynasty is changed to conform to the tag.
[*]Any tag of Japanese culture which owns 60 provices in Japan can form Japan on embracement of Enlightenment.
[*]If a regency occurs in uncentralised Shogunate Kanrei has an option to replace Shogun with his own candidate, which vassalizes the Shogun to Kanrei along with all Daimyo. Other Daimyo can contest this choice through war. If they win war, then Shogun is restored and vassalized by the winning Daimyo. (Onin war)
[*]If the battle of Shoguns remains indecisive for 5 years then Sengoku Jidai begins. All tags vassal to Shogun can then declare independence without war. The period ends when a new Shogunate is proclaimed.
[*]Sengoku Jidai period can also be triggered by warfare over Kanrei position.
[*]Fellow Daimyo vassals can declare war on each other only when they have a core or claim on each other.
[*]Daimyo can declare war on Daimyo subject to a different overlord without claim or core.
[*]Overlord doesn't protect Daimyo in wars, but Daimyo join wars.
[*]Non-Japanese tags cannot declare wars on Daimyo.
[*]Some provinces get modifiers representing smaller clans or Kokujins. Those can be removed when a tag has 30 centralisation and has less than 30 autonomy in the province in question.
[*]Kakizaki clan appears in 1356 as a modifier and care in Mutsu province. On modifier being removed, if Kakizaki clan doesn't exist and Osamanpet is empty, then Kakizaki clan appears as a subject of Shogunate/Emperor in Hokkaido.
[*]If Kakizaki clan exists on the map, but Hokkaido is empty, then a random non-extant Japanese tag will appear in Osamanpet.


# HRE

[*]Significantly improved AI of HRE defense system: AI will contribute more or less depending on military strength of the attacking vs. defending alliance.
[*]Added Charles IV starting personalities to reflect his historical importance for Bohemia and the empire.
[*]Added generic HRE missions for all HRE monarchies.
[*]Added an event chain to simulate the threat of Luxembourg intervention in the Flemish-Brabantian war in 1356.
[*]Added an event chain to simulate the rise of Sforza in Milano and the return of the monarchy from the ambrosian republic.
[*]Minor rebalancing of voting pattern of electors to give more mali to smaller nations, but less boni to larger ones (should prevent OPM emperors, while enabling medium sized emperors)


# Low Countries

[*]Low Countries gameplay improved with tweaks to Burgundian Inheritance, and addition of a new tag with many events and decisions. Dutch War of Independence also changed, with Netherlands being the defender in the war among other changes.
[*]Changes to the Burgundian Inheritance outcome: France chooses between trying to get the inheritance or immediately getting the French provinces. Inheritor now obtains many subjects as 'Rebellious Subjugated Vassals'.
[*]Added Seventeen Provinces (SVP) tag.
[*]Added decision to create SVP, it can be taken by Inheritor or another country who has subjects in the Low Countries. Created as a 'Rebellious Subjugated Vassal', which require subjugations to be annexed.
[*]SVP creator, Burgundy or another country with enough directly controlled provinces in the Low Countries can access new events and decisions related to the Estates-General of the Netherlands.
[*]Added decisions for demanding tax and manpower from the Estates-General.
[*]Added decision for creating inquisition in the Low Countries.
[*]Estates-General of the Netherlands has three levels, each level decreases autonomy, increases tax and manpower recieved, and decreases the chance of rejecting subjugation.
[*]Added decision to increase Estates-General level.
[*]Added flavor events for overlord of SVP/Estates-General.
[*]Added 'Beeldenstorm' disaster for the overlord of SVP.
[*]Dutch Revolt completely rewamped. It now requires the creation of Estates-General of the Netherlands. Chances of revolt based on the actions of the overlord, e.g. demanding taxes, manpower, religious conversion, centralization attempts.
[*]Netherlands is now the defender in the Dutch War or Independence and can call in allies.


# Papal State

[*]The Roman Territories is now a unique subject type called "Roman Territorie".
[*]Reconquer Papal State Decision now always cedes neighboring provinces if possible.
[*]If a ceded province from the Reconquer Papal State decision has a core from the Papal Territorie, but not Papal State, then a core construction will be automatically started.
[*]Added ruler cultures for all popes in the history file.
[*]Popes now get a different culture. During the Avignon Papacy, they are mostly French, afterwards Italien.
[*]Sanction Monopoly Curia Interaction has been deactivated.


# Miscellaneous
[*]Uncolonised provinces in Turkmenistan and Russia will now properly receive trade goods.
[*]Changed a lot of north german province and city names to Platt equivalents.
[*]Adds two missing Bikaner oasis routes in the Thar desert.
[*]Some farmalnds in China and Southern India turned in to floodplains.
[*]Opened up Changthang and Karakoram passes.
[*]Muslim nations can no longer form the Spanish Nation.
 

resursator

Барон
Барон
Imperator: Rome
Герцог
Europa Universalis 4
Барон Stellaris
Сообщения
1,114
Карма
1,062 27
MEIOU 2.50 open beta 2. Чексумма: 7203. (Рекомендуется начать новую игру)
# v2.50 Open Beta 2 (New Game is highly recommended)
Fixed a critical CTD due to PDX custom diplo actions, restoring the v2.02 decision based system (with a refresh and fixes).
Added plague spread in uncolonised, reducing the number of plagues required to increase immunity in the new world.
Nerfed privilege demands, and revised the script to prevent spam and to ensure variable cleanup.
Fixed excessive and broken POP growth and urban saturation, causing overkill everything and breaking balance.
Nerfed rural production income by 30%, and increased urban production income by 20%.
Increased the autonomy of 1356 starting governments.
Added two new tiers of autonomy privileges, min autonomy to the privileges, and redistributed autonomy privileges across the world.
Major trade power rework/rebalance. Trade buildings use a 'slot' system like urban production, and trade modifiers across the board have been reworked. Less base, more modifiers.
Removed the military harbour from Constantinople, naval limit was unrepresentative with it.
Add a random chance to plague's spawning at different immunity levels, increasing the chance of a plague somewhere other than Europe.
Completely rewrote the timing/execution of the provincial stat system, with the effects now run every 4 months of the year on a regular interval.
Added a GUI to change the rate of colonial subsidies, as well as more information about how they work.
Fixed freeze on deposing Shogun as Kanrei.
Fixes the misplaced port in Scotland.
Timber production has been nerfed and revised, ensuring mid game Timber doesnt spiral out of control.
Prevent inheriting crazy treasury sums from subjects on annexing, and optimised the calc to do so.
Reduced the lag spike of the startup court/uni calc.
Revised the Fez setup, ensuring the state is in the historical anarchy it endured, allowing new tags to form.
Revised Anatolia setup slightly, with a more decentralised Eretna and various fixes.
Prevented Trans-sahara alliances between major powers, and prevented a possible Mali-Kanem Bornu axis.
Added cleanup support for misc expenses modifiers on province owner change, prevented rediculous maintenance costs.
Prevented desync's in the loyalty display for estates.
Fixed one of Brandenburg's missions adding a core to a random province, causing spam events.
Fixed the theme system decision never going away.
Hosokawa starts with the first mission completed.
Shogun can no longer demand Seppuku.
Fixes Sri Lankan areas.
Impressive Diplomacy generic mission will check for any court level above 4, instead of just 4.
Colnise Central Africa mission won't check for colonies in Falklands.
Venetian Crimea mission won't check for Wasteland in Siberia.
Sicilian Conquer Lazio mission won't check for sea province.
Japanese CBs should now correctly apply AE and cost modifiers.
Removed leftover harbour from Ard Mhacha.
Fixed port in Antioch.
Player won't switch tags into Kakizaki anymore.
Turned off release vassal war demand from Japanese CBs.
Fixed the 'assimilate the princpality of terento' to correctly remove the modifier and avoid AI to spend their DIP points endlessly.
Fixed missions giving explorers, which prevented the decision to start early colonialization for portugal.
Fixed some misleading tooltips and localization in colonial missions.
Fixed Moskva geography province modifier localization.
Fixed Loop in britanny flavour events, which caused event spam of war declarations.
Meitoku Treaty added. If Ashikaga fail to decisively defeat Japan (by occupying Yoshino), then there is a chance for Southern Court to resurface and Nanbokucho period to restart.
Victorious Emperor received an additional decision to limit the power of Shugo. All tags which are not ruled by Kami will receive a malus to their autonomy in provinces. After reaching 100 autonomy a province will switch to Emperor (mtth 1 year). Shugo has an ability to contest the decision, but doing so will grant CB to all Kami and Emperor on that province.
Limiting power to Shugo will grant them a decision to declare independence. AI won't do it unless they have 100% Libery Desire.
Fixed the Yuan Emperor of China loop.
Adjusted Burgundy eclipse french rule decision to the new development system (to 175 Development from 300 POP).
Fixed military ports only provinces getting instant CE.
Prevent mission block of castillian missions, when iberian union is fired before the second mission is achieved.
Removed Majapajit cores on uncolonized provinces and replaced them with permanent claims (to prevent prestige loss and still reflect their historical claims on the area).
Fixed eastern harem event. Rebalanced stat chances a bit. Make all heirs male and make stats non visible.
Fixed crash caused by vanilla asian_missions.
Added mission tree for republics in the HRE.
Prevent AI spamming the Plague Doctors decision, and never actually using it.
Enabled a basic form of 'Burgher Crisis' for the plague events, with either a privilege demand, or civil unrest.
Added an estuary modifier to Paris, to help it get a trade center.
Rebalanced merchant governments and republic factions to boost the trade power of Genoa/Venice.
Added Uni student income and upper naval limit to Upper dev, and capped Upper dev at ((Rural dev + Urban dev) - 1).
Minor nerf to AE values.
Fixed uncolonised plague modifier removal.
Nerfed Hungary, with more privileges to represent their nobility's power.
Fixed administrative oversight interaction when building canals. Wasn't accounting properly for country size which lead to very inflated costs.
Nerfed the effect of high loyality on estates demanding priviliges more quickly, but now they demand quicker based on their weight.
Made the random component of the yearly progress of increase towards privilige demand closer to the mean.
Favours that used to increase progress towards privilige demand by 10% now do so by 5%.
Giving out a privilige now resets the progress towards privilige demand for that estate. Avoids having a demand after just having giving one and makes its use more appealing.
Tweakes the tribal setup in Northwest Africa, using tribal minorities and preset score more.
Disables cores for Charasmatic Sufi's, until someone can figure out how this mechanic can work better.
Fixes startup sailors not being recalculated like manpower.
Enables scutage for Colonial Nations.
Fixes the Count Palatine reformation decisions.
Fixes the Long Island Sound wasteland preventing some ports.
Royal Marriages of Orthodox and non-Orthodox Countries are now also allowed, if the two Countries Border each through a Vassal.
Some Alliance Restrictions are now also lifted, if the two Countries Border each other indirectly through a Vassal.
Hides the trade_post button as it currently causes a crash when hovering over it.
 

resursator

Барон
Барон
Imperator: Rome
Герцог
Europa Universalis 4
Барон Stellaris
Сообщения
1,114
Карма
1,062 27
Первый патч ко второй версии открытой беты. Ставить поверх второй версии открытой беты. Чексумма: d684.

# v2.50 Open Beta 2 - Patch 1
Japanese monarchies can no longer create tributaries.
Adds a failsafe in case of Meitoku treaty releasing Japan as vassal (why the hell it does that I don't know - Warial).
Adds back button for Custom Nations (not fully supported though).
Fixes the localisation of the culture shift event.
Rural income slightly increased, still lower then original.
AI peace logic involving time reworked a bit, AI may be more willing to back out earlier.
AI peace logic no longer values capitals...because why would they?
Massive changes to WE, to prevent a paradox made infinity war bug with peace willingness.
Reduces professionalism decay slightly.
Minor changes to HRE voting patterns.
Fixes nation formation loop Illyria -> Serbia -> Illyria -> Serbia for unlimited prestige.
Fixes muslim harem decision, which could be exploited for infinite legitimacy.
Prevent gated HRE missions for electors.
Adjusts Netherlands Constitutionalism event, which gave absolute monarchy/republic 200 years before its unlocked by tech. Reduced to 50 years.
Fixes localisation of naval harbour lvl 4 (said +130% trade power, while only giving +10%).
Fixes localisation of Pragmatic Sanction event.
Development thresholds adjusted downward.
Dutch Low Countries moved to the German superregion.
Fixes strait of Kerch giving no boni.
Fixes province interactions, which allowed building roads, forts, canals without having the manpower actually available.
Removes unsolvable vanilla generic missions.
Fixes eduction change event displaying increase/decrease values from court changes.
Adjusts CN modifier treshholds to development system.
Readds/adjusts a number of fantasy tags idea groups (thanks to MegaX)
Production Skill gain from nearby production centers is now properly displayed.
Urban good country modifiers are now removed, if no province produces them anymore.
England can now declare war of the Kingdom of the Isles if independent during the Hundred Years' War.
WE decay during peacetime increased.
Several trade node changes, Manchuria, North Baltic, mostly.
Trade power penalty for collecting in 'wrong' trade node increased slightly.
Fort build costs reduced quite a bit, forts now give supply limit to the province they are in.
Knowledge sharing nerfed massively to be in line with other sources of gain.
Makes AI more willing to consider revoking in good conditions, and more aware of what good conditions look like.
Mission to unite (and form) Britanny now requires direct ownership of all Britanny.
Deactivated the duplicate "The Flemish Inheritance" Event which hinderd burgundian expansion in the Lowlands.
Annexing a vassal no longer spikes LD upward.
Adds some ice in wastelands and on sea, courtesy of Maiya78.
 

resursator

Барон
Барон
Imperator: Rome
Герцог
Europa Universalis 4
Барон Stellaris
Сообщения
1,114
Карма
1,062 27
Один человек счёл древо миссий Бранденбурга недостаточно проработанным, так что он склёпал сабмод, исправляющий это недоразумение. Но он, похоже, увлёкся, и теперь у Бранденбурга с этим сабмодом самое проработанное древо. Сабмод версии 1.03, установка либо поверх открытой беты, либо отдельным модом.


Оригинал
 

Jovis

Странник
Сообщения
4
Ребят, кто-нибудь в курсе будет ли русифицирован оный мод? Онлайн словарем все равно не удобно играть.
 

resursator

Барон
Барон
Imperator: Rome
Герцог
Europa Universalis 4
Барон Stellaris
Сообщения
1,114
Карма
1,062 27
Ребят, кто-нибудь в курсе будет ли русифицирован оный мод? Онлайн словарем все равно не удобно играть.
У меня не хватает времени и желания мод переводить, а других, кто хочет или готов этим заниматься, я не знаю)
 

Jovis

Странник
Сообщения
4
Оно то понятно, я просто поинтересовался. Зачем напрягаться со словарем, если вдруг окажется, что есть русификатор. Я недавно перешел из Айрон Хертс в Европу. И вот в Хойке есть такой мод, который по тотальности похож на вот етот. Блэкайс называется. Так вот он русифицирован. Вот и посчитал, а вдруг и на MEIOU так повезет.)
 

Jovis

Странник
Сообщения
4
У меня не хватает времени и желания мод переводить, а других, кто хочет или готов этим заниматься, я не знаю)
В любом случае спасибо за ответ.) Буду признателен, если подскажешь что нибудь на русском, что может заменить этот мод.
 

Haikan

Вольный горожанин
Сообщения
236
Карма
115 5
В любом случае спасибо за ответ.) Буду признателен, если подскажешь что нибудь на русском, что может заменить этот мод.
Это САМЫЙ масштабный мод по Европе сейчас, сегодня он так же включил в себя 2-3 других глобальных мода, которые существовали ещё пару лет назад.
Пока переводить его полностью не имеет смысла из-за перелопачивания постоянного. Например, раньше у всех были нац. идеи и текст описание к ним. Теперь же, нац. идеи общие для культурной группы и описание у них соответственно другое.

Если его и переводить на данном этапе, то лишь базовые механики и их описание( централизация, сословия, двор, развитие и пр) + интерфейс дипломатии \взаимодействия стран + события ( общие ). Перевод названия провинций, описания видов войск у тех групп, уникальных для некоторых стран событий, пока не нужен точно.

Из русских глобальных модов пожалуй Russia Universalis и мод про современность русифицированный, знал когда-то.
 

Jovis

Странник
Сообщения
4
Это САМЫЙ масштабный мод по Европе сейчас, сегодня он так же включил в себя 2-3 других глобальных мода, которые существовали ещё пару лет назад.
Пока переводить его полностью не имеет смысла из-за перелопачивания постоянного. Например, раньше у всех были нац. идеи и текст описание к ним. Теперь же, нац. идеи общие для культурной группы и описание у них соответственно другое.

Если его и переводить на данном этапе, то лишь базовые механики и их описание( централизация, сословия, двор, развитие и пр) + интерфейс дипломатии \взаимодействия стран + события ( общие ). Перевод названия провинций, описания видов войск у тех групп, уникальных для некоторых стран событий, пока не нужен точно.

Из русских глобальных модов пожалуй Russia Universalis и мод про современность русифицированный, знал когда-то.
Благодарю за подробный расклад!)))
 

resursator

Барон
Барон
Imperator: Rome
Герцог
Europa Universalis 4
Барон Stellaris
Сообщения
1,114
Карма
1,062 27
Второй патч для второй версии открытой беты 2.50. Ставить поверх второй беты. Чексумма 2e79

# v2.50 Open Beta 2 - Patch 2
Trade contribution to dev is no longer based on income, and instead uses trade power.
General dev rebalance, now 1:1 mapping to ducat value, and more balanced contributions over all.
Fixes to urban trade power, and fixes to the trade multipliers from buildings not applying to rural.
Changed trade effects of roads.
Hopefully fixed crashes connected to forming Japan.
Claiming Celestial Empire should now properly change governments if player so decides.
Sibir should no longer be getting cores beyond Iskier area.
Tributary Benefits event should no longer fire twice a year.
Fixed a number of missing wrong localizations.
Latvian cultural unification event changed to also replace vassal culture.
Fixes the position of the Kazan kremlin.
Winter is no longer coming to the Brasil coast.
Fixes a localisation issue for the capital of Tir Eoghain.
Fixes the tooltip for the colonisation of North America mission.
Only monarchies get the events about heir's choice in the prisoner of war feature.
Old Uyghur tags can now reform Kingdom of Qocho (localised as Uighuristan).
Fixes the issue with Cores on Low Countries variable not being counted properly.
When forming Jin as a Jurchen tag, other tags won't be integrated if they are only tributaries.
Fixes a strait on the eastern coast of Africa.
Fixes peaceful conversion of heretics of your religion not working.
Adds missions for Serbian nations and Hungary, courtesy of MegaX. (Requires a new Game)
Balkan and Turkish nations now have colonisation missions.
Plagues should no longer cross over to the old world from the new, until immunity catches up.
Provinces actively being colonised should still loose tribalism from plague damage, if they are in the New World.
Removes old wealth growth multiplier, was unused and unbalanced.
England Constitutional Monarchy mission now accepts a Constitutional Republic or Monarchy.
Reworked partial setup of Eastern Anatolia, and the Rise of the Qara Koyunlu.
Fixes some odd random low FE provinces at gamestart (Palermu), and some provinces not spreading skill.
Adds a natural harbour to Benghazi.
Camerino moved to the Marche area.
Fixes the position of the Hawaii unit.
Adds a first set of missions for Novgorod.
Crimean Kaffa renamed to Lugurian version Cafà (Keffe when becomes Turkish).
Removes the Spain dismantlement event pending a complete rework.
Splits Mexico region into Zacatecas, Mexico and Zapotec regions.
Tweaks and fixes the colonisation missions.
Fixes a typo in Illyrian national ideas.
Fixes an issue with Aragon mission to integrate Castille.
Increased malus to Autonomy after Imperial Japan enacts Limit Shugo Power decision to 0.4 from 0.2.
Made a number of less important Japanese events non-major. It will fix the event spam.
Steam powered factories can now also be build when a warehouse district is present.
Overhaul of the Navarese missions.

UPD: добавлено в архив на mail.ru.
 
Последнее редактирование:

ScorchedDoter

Горожанин
Сообщения
36
Карма
13
Кто-нибудь может объяснить принцип расчёта модификатора "Development level"? Например, есть Россия со средним развитием ~4 на прову и специально читами набитой инфраструктурой на >300 дукатов в каждой же прове, а есть Тевтоны со средним развитием ~5 и половиной пров без городских построек ВООБЩЕ, только при этом у России со старта как был Primitive development, так и остался, а у Тевтонов ниже Decent развитие не опускалось вообще.
 

resursator

Барон
Барон
Imperator: Rome
Герцог
Europa Universalis 4
Барон Stellaris
Сообщения
1,114
Карма
1,062 27
Насколько я знаю, там прямая зависимость от уровня образования, и процесс изменения уровня развития не мгновенный (как и с другими показателями). Но в файлы мода я за этим не лазил, так что там могут быть и другие факторы.
 
Сверху